2009-02-01

Träningsuppdatering

Det här med att springa två gånger i veckan har funkat över förväntan. I tre veckor har det hållt! Förra lördagen blev det en timmes löpning som planerat. Tänkte jag skulle börja med skogsrundan jag har och sen springa vidare utifrån det. Jag gjorde det också, men höll på att slå halvt ihjäl mig i skogen eftersom det inte hade tinat på skogsvägen - ren isgata! Det var betydligt mycket bättre att springa ute på asfalt i bostadsområden omkring. Första 30 minuterna var ju som att springa i vanliga fall, efter ytterligare 15 minuter var lår och knän lite möra eftersom jag höll ungefär samma tempo hela tiden och det blev ganska monotona rörelser. Det var lite segt men det höll i alla fall hela vägen. Sista tio minuterna orkade jag öka och det kändes äver skönt för lår och knän. Är lite stolt över att jag tog mig ut på och genomförde det där passet ;) De övriga passen har varit ca 30 minuter långa med farlekar och en del fartökningar för att testa min ork. Är riktigt sugen på att börja följa träningsprogrammet på marathon.se, men det ska jag ju vänta med till den 25 februari...
Den här veckan är Johan i Bryssel, så vi får väl se hur det går med löpandet :) Ska i alla fall springa till helgen!

1 comment:

Sebbes Fruga said...

Exakt vad är farlekar, som du skriver om? ;-)