2009-02-02

IKEA

Jag har förstått att det är en populär sysselsättning, hos föräldralediga, att åka till IKEA med sina barn. Kolla på inredning och leksaker och dessutom fika/luncha till bra priser verkar ju trevligt. Så idag tog jag mina två små och åkte dit. Målet var att köpa åtta sängben till vår dubbelsäng. Resultatet blev fyra trevliga timmar på IKEA och omkringliggande affärer. IKEA är ju helt oslagbart i att vara barnvänligt! Eller föräldravänligt som dom själva säger :) Och nog är det föräldravänligt med lekstationer på alla avdelningar och små fotavtryck i marken mot det som kan vara extra kul för de små. Helt klart ett vinnande koncept och de vet de nog. Vi kom i alla fall därifrån med åtta sängben och lite mata-/ätagrejer till barnen, bla från Kalas-serien - verkligen barnsligt billigt :). Elvira är så nöjd, hon ska bjuda sina kusiner att komma och äta på de nya tallrikarna, med de nya besticken och dricka i de nya muggarna.
Det blir nog fler föräldralediga dagar som tillbringas på IKEA.

4 comments:

Kelly Steel said...

:) ja IKEA är super!!! 10 spänn för lunch och eterrätt + lekhörna det är svårslaget. bäst av allt är ändå deras slogan "hej alla barn här är det föräldravänligt"

Anonymous said...

Bara kusiner...? Hoppas att en mormor oxå kan få äta från kalas-serien.

Sebbes Fruga said...

Eftersom jag "sitter på" dom enda kusinerna, kan jag lova att dom kommer och proväter. Får dock se när det kan bli av. Alla är ju inte föräldralediga...

Anonymous said...

Och IKEA ligger ju så bra till! Om du skulle åka dit på en fredag em så kan man få hälsa på mig i Berg. Om du fortfarande är hemma med barnen efter 27 mars kan du få komma när du vill!! Kram