2009-02-11

Vårkänslor inne forts.

Det är så skönt! Vi börjar verkligen få ordning här hemma. Varje rum börjar få sitt innehåll och allt håller på att bli mer som vi vill ha det.
Hallen är klar... i det närmsta. Det saknas två ankarkrokar för kläder och en för nycklar och tre barnkrokar. Vi målade väggarna grå i den här delan av hallen med. Känns som att man får en lite mysigare känsla i denna stora rymliga del av huset. 4 meter i takhöjd är inte alltid lätt att inreda mysigt ;)























På väggen till vänster sitter en skrivtavla i glas från IKEA.








































Elvira har fått skrivbord och pysselhörna. Skrivbordet har stått inne i vårt kaosrum (gästrum och kontor och allmän förvaring)

















Kaosrummet håller på att ta form som Arvids rum.















Gardinen... Köksgardin från skärblacka :) Vi hade den som knytgardin (hissgardin utan hissfunktion) innanför fönsterkarmen för det var så trångt mellan köksskåpen och fönstret. När vi flyttade hit tänkte jag att den kommer vi aldrig använda mer.. Jag tog ur rundstavarna som den var upphängd på och sparade bara tyget om ifall vi skulle sy nån kudde till den kökssoffa som vi hoppas få tag på snart, eller nåt... Är så glad att jag sparade den, för idag när jag röjde i garderoben hittade jag den och den visade sig passa perfekt på gardinstången, mellan beslagen.

4 comments:

Anonymous said...

Vad fint ni har det! :o) Riktigt mysigt, snyggt och hemtrevligt om du frågar mig. Kramar till dig och din familj :^)

Sebbes Fruga said...

Så najs det blir! Men... har Arvel fått eget rum nu? Eller finns det sängplatser för folk med 97 000 barn fortfarande? ;-)

Kelly Steel said...

WOW!!! Supersnyggt ju!!!

Anonymous said...

Nu måste man ju komma till er igen!:)