2009-02-09

Vårkänslor inomhus

Ja, för sticker man ut huvudet genom ytterdörren så försvinner de med en gång. Men att sitta inne och titta ut en så härligt vacker solig dag, kan ju inte ge annat än vårkänslor :) Jag älskar våren. Den är fantastisk. Mest är det nog förväntan som kittlar i magen, tänk att vi snart ska få gå ut utan jacka, bli sociala med grannar... Längtar!
Idag upptäckte jag dock en negativ sak med vårsol. Allt, och då menar jag verkligen allt, damm syns härinne. Fick smått panik och städade köket, badrummet och gästtoan, och dammsög hela huset. Det som sett så fint och rent ut i vintermörkret visade sig vara en hel smutshög när solen såg det. Nu ser det lite bättre ut, men fönstren är fortfarande ogjorda...De är katastrof! Men vadå, vem har orkat putsa fönstren redan?!! Får väl ta tag i det så småningom.

Ska snart åka och hämta en sängkappa som jag har beställt och pyssla vidare i sovrummet. Köpte ju sängben på IKEA förra veckan. Jag skruvade isär sängramen och monterade benen på resårbottnarna och ska bara ha huvudgaveln kvar. Har tänkt måla gaveln vit också. Det kommer bli så fint! Hade tänkt hinna färdigt innan Johan kom hem i fredags, men sängkappan var inte tillräckligt snabb... Får fortsätta nu istället :) Snart är det kanske alldeles vårfint i hela huset - på insidan vill säga. Så länge det är så här kallt får det räcka med det.

1 comment:

Makena said...

Jag får vårkänslor även ute faktiskt. Trots snö och minusgrader. Bara att solen lyser från klar himmel och att det är ljust ända till framåt 17-tiden gör allt! Sen känns det faltiskt att det är nått nytt i luften också :) Idag har vi varit ute sammanlagt 3,5 timme! Så härligt! :D

Tror tyvärr jag hoppar utmaningen. Inga bra bilder. Sorry.