2009-02-27

Superkvinnan!!

Tänkte att jag skulle spela superkvinna idag, eller spela? Jag skulle vara! Jag hade packat in barnen i bilen och vi var redo att åka till Lindex för att shoppa loss med 30% rabatt på ett helt köp. Vi kom inte så långt bara. När jag skulle stänga Elviras dörr upptäckte jag att vi hade punka på vänster bakdäck :(
Vad gör man? Jo, något gör man... Ringde först till Johan, men han satt i möte långt borta i Bryssel, så kunde ju inte hjälpa så mycket.(Stackarn!) Började rota lite förvirrat i bagaget. Hittade reservdäck, sån man hissar upp bilen med och ett fälgkors. Tänkte att det här fixar superkvinnan!! Men det visade sig att jag inte var nån superkvinna... Lyckades hissa upp bilen, men bultarna satt så hårt att jag inte ens lyckades rubba dom en millimeter. Önskade verkligen att jag bodde närmare min pappa!! Men så är ju inte fallet, så jag funderade ett tag på om jag skulle gråta eller ringa nån annan. Jag ringde nån annan - Benny! Räddaren i nöden. Han kom och bytte däck till reservdäcket åt mig och så kunde jag ta det trasiga däcket till Michel's bilverkstad nere i hamnen. Ringe honom medan jag väntade på Benny, och han lovade att hjälpa mig. Det här är väl en sak som inte ska hända en fredageftermiddag, särskilt inte när man ska hämta hem sin älskade från Arlanda på kvällen... Då behöver man ha riktiga superhjältar, som Benny och Michel att ringa till.
Nu ska vi bara packa och sedan ge oss iväg och hämta Johan!! Det trodde jag inte för tre timmar sen. Hurra!

4 comments:

Anonymous said...

Vilken superkvinna, vilka vardagshjältar och vilken fredag!! (^: Hoppas du hann shoppa loss lite på Lindex också och att hämtningen av mannen i ditt liv gick fint! ;o)

Makena said...

Jag tycker allt att du verkar vara en superkvinna jag!

Anonymous said...

Visst ÄR du en SUPERKVINNA! Du kan inte hjälpa att bultarna satt så hårt. Ditsatta med elkraft? En icke-superkvinna sätter sig och gråter. Ett nätverk av goda vänner behöver alla ha. Ett TACK till Benny och Michel! De har väl gripit in förr?

BETSY said...

Ida: När allt löser sig så kan ju även en misslyckad fredag bli rikigt bra :) Och det blev en snabbis till Lindex oxå ;)

Makena: Det är vi väl kanske allihop på ett eller annat sätt :D

ILFA: Ditsatta med Johankraft ;) Benny och Michel är våra ständiga hjältar!! (hoppas dom inte lessnar)