2009-02-05

På resande fot

Packade in barnen i bilen i tisdags och drog till mormor och morfar. Johan är på jobb i Bryssel och jag tyckte att det blev segt att vara ensam hela veckan. Har haft jättesköna dagar här! Inget är väl som att komma hem till mor och far :) När vi äntligen var framme efter 4,5 timmar och stannade utanför huset utbrast Elvira :"Oj, va stort, nästan ända till himlen!" Alltså mormors och morfars hus. 1 1/2-planshus med garage under - så, ja nästan ända till himlen...

Ikväll tog jag mig en löprunda här i min gamla hemstad. Tror att jag paserade 9 gamla klasskompisars hus, vet i alla fall att två av familjerna bor kvar i sina, men i resten vet jag inte. Mycket kan ju ha hänt på de tio år som gått sen jag flyttade härifrån. Hade tänkt springa igår, men när jag hade sövt barnen var klockan så mycket och det snöade för fullt, så det var kallt, halt och uschligt. Snön utnyttjade vi idag och åkte pulka och gjorde en snögubbe. Man får vara snabb när snön väl kommer, nu är den snart borta. Tillräckligt borta för att springa. Och det var sååå skönt! och nostalgiskt. Har sprungit några varv på de här gatorna genom åren...
Imorgon ska vi till farmor och farfar en sväng och överraska faster Moa som fyller 12 år, innan det bär iväg hemåt. Ska bli så skönt att träffa Johan igen! Längtar!!

No comments: