2009-02-24

Dagens pass!

Den här veckan är det alltså dags att komma igång med tre pass/vecka. Schemat började med vila igår och det var ju rätt trevligt. Idag var det "Lätt jogg" 30 minuter som stod på tur och det var ju också trevligt :) Började visserligen passet med en praktvurpa. En riktig sån där man ser i serietidningar. Man halkar, flyger upp i luften, lägger sig där i vertikalläge och sedan platt pladask på marken. Men som vi säger till Arvid, så var det bara att "upp-och-hoppa" och iväg igen. Såg alldeles för sent den bara isfläck som jag halkade på. Resten av trottoaren var inte bar utan mycket välgrusad, vilket kändes i armen som jag landade på. Man är ju inte så van vid att ramla nuförtiden, det händer ju inte så ofta. Förut kunde man flyga av en hästi full fart utan att bry sig nämnvärt...
Inte så mycket mer att säga om passet, joggade lugnt runt min femkilometersrunda, kom inte riktigt upp i 30 minuter så jag sprang en liten extrasväng på slutet. Lugnt och skönt var det.
Hoppas jag kommer ut på torsdag med :)

2 comments:

Anonymous said...

Vad HÄRLIGT betsy, du är en sån inspirationskälla... du får faktiskt det där med att löpa att låta kul, och det är en konst i sig ;)

BETSY said...

Emma, det ÄR kul med löpning!!!