2009-02-02

Min tvättmaskin och jag

Ni erfarna husmödrar får inte läsa detta inlägg!!






















Sitter i tvättstugan och bloggar. Vi är kompisar, min tvättmaskin och jag. Men inte idag...
E20 sa den och det betyder tydligen att den inte känner för att tömma. Sökte efter instruktionsbok på internet, eftersom vi inte fick nån vid inflytten här. Hittade den - det är ju rätt fantastiskt med internet faktiskt ;) I instruktionsboken står det hur viktigt att FÖRST läsa instruktionsboken och SEN ta maskinen i bruk :( Hoppas nu då att det inte är jag som orsakat stoppet, men det är det nog. Har letat några gånger efter nån stans att rensa, för det borde man ju göra med en tvättmaskin (eller?) men inte lyckats hitta nåt. Nu håller jag på att tömma maskinen på vatten för hand för att kunna rensa (har hittat stället med hjälp av boken).
Håller tummarna för att den funkar snart igen!

3 comments:

Kelly Steel said...

oj, jag tycker du låter otroligt avancerad!!!! rensa en tvärrmaskin det är det ng inte alla husmödrar som gör. btw swr vi ut att ha samma maskin, det är ju bra för så kan duu lära mig hur ajg ska göra sen när det är stopp i min :)

Anonymous said...

Även om man har en instruktionsbok, måste den läsas först .. nu när du vet .. tipsa din far att läsa instr.böcker, även om det tar längre tid, innan det roliga kan börja.

Marie said...

Hejsan

Undrar om vi har en liknande maskin, E20 har våran sagt tre gånger, då har det suttit småsten respektive mynt (från barnfickor) i slangen ut på baksidan, där vattnet åker bort.