2009-02-17

Inbakade flätor

Måste skryta lite också. Jag har ju aldrig tyckt om att fixa hår, varken på mig eller på någon annan. Med en dotter i huset har ju kraven dock ändrats :) På dagis har flickorna nämligen "änglahår" och det vill ju Elvira med ha (det har ju faktiskt kusin Signe med!). Så efter barnens dusch idag flätade jag hennes hår och nog blev det flätor alltid. De kanske inte skulle duga att gå till dagis i, men de ger säkert änglahår, och det är ju tydligen det som är det viktiga. Nu kan jag alltså göra utbakade, inbakade, invecklade flätor! Är lite nöjd, men jag ska nog ge det lite mer träning innan hon får visa sig ute i dom ;)

5 comments:

Anonymous said...

Inget fel på de där flätorna! :o)

Sebbes Fruga said...

Dom duger. Du fick ju aldrig träna på din systers hår, som vissa andra. Övning ger färdighet. ;-)

Made by Ina said...

Flätexperten hälsar att du är på god väg att inom snar framtid fläta den berömda "slalom-backe-flätan" i din dotters hår ;)

Anonymous said...

Träna på mig nästa vecka. Jag har aldrig haft nå´t dylikt.

Sebbes Fruga said...

Ilfa:
Nu känner jag mig förbikommen. Eller nåt. Skulle nog tro att du haft en och annan minifläta i ditt hår. Jag har ju även bott hemma hos dig. ;-)