2009-02-22

Morgonjogg

eller kan man kalla det för det när man inte kommer ut förrän nio? :) Igår stod SOVMORGON på schemat. 7:35 var den slut, men det var grymt skönt att bara ligga och dra sig i sängen lääänge, men när jag ändå inte kunde somna om (halvåtta är ju ändå två timmars sovmorgon) tänkte jag att det var lika bra att passa på att gå upp och ut och springa en runda. Sagt och gjort, så blev det. Tänkte att det skulle vara tråkigt att bara jogga runt som vanligt, så jag bestämde mig för tempoträning :/ 10 minuter uppjogg, fartökning i 10 minuter och 10 minuter nedjogg. Men så blev det inte. Fy! Det var sååå segt. Kroppen var som gummi, segt gummi. 15 minuter uppjogg, fem minuter tempo lyckades jag hålla ut till och sen tio minuter nedjogg.. Usch, senaste rundorna har kännts så grå! Springa vårruset på 25 minuter, har jag verkligen skrivit det som mitt mål, här i offentligheten??! Jä rajt - man kan ju drömma! Just nu känns det helt omöjligt. Men man kan ju inte ge upp så lätt... Veckan som kommer ska det ju börjas klämma in 3 pass/vecka. Hoppas att det finns lite förbättringspotential i alla fall :)

No comments: