2009-02-23

En sån vill jag ha!

Vi gjorde stan en runda idag. Att våren närmar sig innebär ju också att behov av vårkläder uppstår på nytt. Arvid är väl i stort sett försedd med ytterkläder i alla fall, men Elvira blir nog helt naken när den riktiga vårsolen tittar fram. Hon växer så det knakar och det är i och för sig roligt, för hon har ju inte Sveriges längsta mamma att brås på. Jag hoppas att hon i slutänden slår mina 161,8 cm :) Men det var ju ett helt annat spår. Vårkläder behöver hon och vi har fastnad för Fix's skaljackor på Lindex. Är egentligen helsålda på Polarn och pyrets skal, men 795 för en barnjacka?? Det är ju tre gånger så mycket som jag betalde för min :/ Väl inne på Lindex provade hon jackorna. Jag föreslog en röd. Det gillade hon inte utan skulle ha en blå. Absolut tänkte jag, men sen fick hon se de rosa och då fanns det inget annat. En ny upplevelse idag var att hon fastnade för saker över allt. "Den här vill jag ha, å, mamma den här vill jag ha, såå jättemycket, ända till himlen." Förut har hon inte brytt sig alls, och inte ens bett om att få saker i leksaksaffären. När vi var på väg ut stod en snurra med underkläder på och Elvira utbrast glatt:
"Mamma en sån här vill jag ha!"
"Nej men, Elvira"
"Jo, men mamma, den är för barn!"
"Nej, vet du den är för tjejer eller mammor som är lite mindre."
Mmm mycket riktigt! Min lilla treochetthalvtåring ville köpa en bh!!! En cerice bh med a-kupa, klart att det såg flickigt ut :) Men hon får vänta ett tag, hon får ju inte ens ha vanlig bikini på sig ju!
Pluttan!!















Bild från lindex.se

1 comment:

Sebbes Fruga said...

Klart flickan ska ha bh! ;-) Inte heller här är bikini, eller bh för den delen, tillåtet på flickor i femårsåldern. Till stort förtret...