2009-03-22

Värsta lyxdagen

Igår hade jag en riktig lyxdag. En ensamdag med mycket umgänge :) Jag var ensam, för jag var utan barn och man, men hade jätteroligt, för jag var på min blivande svägerskas möhippa. Bestämde sent omsider att jag skulle åka tåg/buss till Uppsala istället för att sitta och köra hela vägen själv. Det blev tåg på uppvägen och vad kan vara mer avkopplande än att sitta och läsa tidning och äta godis medan tåget tuffar på? Sista biten mellan Stockholm och uppsala blev det helt omöjligt att hålla sig vaken... Möhippan varade sen hela dagen lång med utmaningar på stan, Spa på hotell och sen en riktig "Bridal shower" på kvällen. Jätteroligt! Var tvungen att åka tidigare från festen på kvällen eftersom sista alternativet för hemfärd var Swebus som gick kl 21. Buss är ju mysigare att åka än tåg, så hemfärden blev ännu skönare och ännu mer sömn :) Tyvärr hade några bandytokiga gubbar lyckats komma med bussen, efter bandyfinalen, och pratade liite väl mycket. Hade lite väntetid på centralen som jag fördrev med en varm choklad och Runner's world, innan det gick att slappa vidare igen. Väl hemma igen 01:20 kröp jag ner i sängen och sov gott ända till 8:15. Tack för sovmorgonen älskling!!

No comments: