2009-03-10

Sjukstuga

Senaste veckan har vi haft sjukstuga här. Både Elvira och Arvid har varit genomförkylda och febriga, och Elvira har haft ont i öronen. I söndags friskförklarade vi Elvira, men sen på natten hade hon så fruktansvärt ont i öronen. Jag och hon sov i dubbelsängen och det var inte mycket sova om man säger så. Vid halvtre tänkte jag att vi måste göra nåt radikalt, när ingen medicin hjälpte. Så vi tog in laptopen och tittade på melodifestivalen och slappade. Det fick henne att slappna av och vid fyra somnade vi utmattade :) Igår var öronvärken som bortblåst och hon var precis som vanligt. Idag fick hon gå till dagis, medan Arvid fortfarande drar på sin envisa förkylning. Han har så gulligt hes röst, men jag hoppas förstås ändå att den snart försvinner :)

Nu känner jag själv att halsen är svullen och ond. Hoppas verkligen att det går snabbt över!
Har ju hållt igång och sprungit tre gånger/vecka i två veckor nu. Men den här veckan får jag ju acceptera att det inte kommer bli tre pass. Kanske ett i helgen om halsen och eländet blir bra snabbt! *hoppas*

Har nog slutgiltigt gjort sönder vår kamera, så det blir bara gamla kort i bloggen ett tag nu. Kameran ramlade i golvet på Joel och Ciccis bröllp för ett och ett halvt år sen och då gick autofukusfunktionen sönder, i somras fick vi sand i den när vi var på västkusten och den ville inte starta på ett tag. Nu ramlade den i golvet och har fastnat i nåt mellanläge och går absolut inte att fota med. Det kanske är dags att köpa en ny...

Den går varken in eller ut - död!














Men nu när jag testade så funkade det att lägga upp bilder från min mobilkamera, har inte funkat på typ 100 år!! Så bra! Då kanske det kan bli lite halvdåliga mobilbilder i alla fall :)

3 comments:

Sebbes Fruga said...

Inte en dag för tidigt att ni köper ny kamera... Att ni inte fattade "hinten" från Joels och Cissis bröllop förr'ns nu. ;-)

BETSY said...

Vi får väl helt enkelt acceptera detta faktum, nu är det dags...

Anonymous said...

Rest in peace....
/sebbe him self