2009-03-07

Backar

[Backträning: Värm upp 10-15 minuter. 6x2min backe. Lugnt och försiktigt nerför. Nedjoggning i minst 10 minuter.]
Så var det dags för de eländiga backarna idag. Har försökt tänka ut var det kan finnas en lämplig backe, men inte kommit på nåt riktigt bra. Jag började i alla fall med uppvärmning och joggade i drygt tio minuter, fram till den bästa backen jag kunde komma på. Den tog ca 1,5 minuter att springa uppför. Då tog jag det ganska lugnt, men det kan man ju få göra när det är backträningsdebut. Höll ut i fyra intervaller där, sprang sedan därifrån för jag ville hem till melodifestivalen som redan hade börjat. Men när jag insåg att klockan bara stod på 23 minuter tog jag mitt förnuft till fånga och joggade förbi pulkabacken på vägen hem. Där sprang jag korta backintervaller, 5 x 15 sek. Joggade ner och landade hemma efter totalt 33 minuter, kanske lite för kort pass, men så är det ju melodifestivalkväll också.
Nu väntar sängen!!

1 comment:

Anonymous said...

Svar på mitt inlägg "på jobbet": Nja det är väl sådär, satte in ersättare på jobbet idag allafall. Har väl någon typisk influensa med halsont, huvudvärk och värk i kroppen..

Måste också säga att du verkligen är hurtig som springer så mycket! Bra gjort! kram