2009-03-22

Backträning

[Backträning: Värm upp 10-15 minuter. 6x2min backe. Lugnt och försiktigt nerför. Nedjoggning i minst 10 minuter]

Inte så mycket att säga om det... Sprang i samma backe som förra gången. Klarade alla sex intervaller denna gång med tider som varierade mellan 1:21- 1:28. Det är ju riktigt trögt att springa intervaller själv, man behöver någon som pressar på lite. Är glad att jag klarade av det i alla fall. Om det var mitt favoritspringväder i måndags, så var det avskyspringväder idag. Ymnigt snöfall, av den plaskvåta varianten. Usch och fy! :)
Nästa vecka är det bara två pass inplanerade på träningsprogrammet. Jag hade ändå tänkt springa tre, men ser nu att det passar väldigt bra att springa bara två gånger den här veckan, så få det bli.

2 comments:

Makena said...

Aha! Du följer Vårruset-programmet!Du ska alltså springa det loppet?! Skulle jag också vilja göra, men skulle vilja hitta några att springa med först.

Själv har jag hoppat på nybörjarprogrammet på 12 veckor (marathon.se), men börjat där man springer i 30 min i sträck. Kändes lagom. Är dock lite problematiskt nu. Vill ju helst inte springa på asfalt, men samtidigt är det blött och snö i skogen än. Hm...

BETSY said...

Ja, visst gör jag det :) Har inte anmält mig än, men jag planerar att springa... Synd att vi inte bor i samma stad då;)
12-veckorsprogrammet körde jag från början, i somras. Tyckte att det var kanon!!