2009-03-05

Kvällsjogg

[Lätt jogg 35 minuter - lite högre tempo än vid jogg]

Den här bloggen börjar mer likna en träningsdagbok, än en vardagsblogg :) Men det är så livet är just nu och det är en mycket bra morot att veta, att när jag kommer hem kan jag blogga om min träningsbedrift! Det blev en kvällsjogg idag med. 35 minuter stod det visst, men jag fick för mig att det stod 40, så jag var ute i 42 min. Jag sprang gate upp å gate ner i området här. Så skönt att inte bestämma på förhand vart man ska springa, utan bara svänga åt det håll man tycker blir bra just då. Kom hem glad och positiv, det kändes som att jag kan springa mycket längre än jag gör. Sa till Johan att det nog måste bli en halvmara så småningom och att jag nog borde klara det på två timmar. Han tog varsamt ner mig på jorden igen.

Annars har vi det ganska lugnt här hemma. Både Elvira och Arvid är sjuka. Hostar som, jag vet inte vad. Elvira har feber, men inte Arvid. Ikväll efter kvällsmaten hostade Elvira tills hon spydde, helt obekymrad och nästan road utbrast hon:
"Oj! Vilken jaaap!"
Jag och Johan höll på att gå åt av skratt, Elvira hängde på, tills hon spydde igen (av hostan alltså).
"Dumma, dumma hosta. Så dum, ända till himlen!"
Hoppas på en lugn feber- och hostfri natt nu! Sov gott!

2 comments:

Makena said...

Oj vilken tapper liten sjukling! Det märks att hon är kvinna! ;-)

ps Jag är sjukt imponerad av dina joggingprestationer ds

BETSY said...

Makena: Ja hon är tapper, alltid när hon är sjuk!
ps: tack :)