2009-03-29

Tempoträning

Äntligen dags för veckans enda träningspass. Kom ut och sprang när solen tittade fram. Riktigt vårigt ute, fick tom dra ner dragkedjan på jackan för jag blev för varm. Det har ju inte hänt på ett tag.

Tempoträning var det i alla fall idag... 13 minuter uppjogg. Nästan hela den biten gick i uppförsbacke, så det var en seg uppjogg. 19 minuter tempo. Återigen tycker jag att det är så svårt att veta om man ligger på tillräckligt eller inte. Jag är ju så gräsligt dålig på att pressa mig själv, så känns det bara lite jobbigt så håller jag mig där. 8 minuters lugn jogg efter det. För första gången på länge kände jag att jag verkligen ville gå istället för att jogga, på nedjoggen. Men jag tog mig hem i alla fall :)

Hoppas på att få till några fler träningspass kommande vecka. Tre står på programmet. Vi får väl se...;)

Tillägg: Kollade just in eniro.se's nya tjänst "mät sträcka". Funkade ju jättebra och eftersom kartorna är mycket mer detaljerade än de på funbeat.se så får man nog ett noggrannare reaultat. Enligt den uppmätta sträckan så höll jag femminuterstempo. Så det får vara ok. Nu är det dags att sova! Äntligen!!

3 comments:

Makena said...

Jag har ännu inte riktigt koll på vad alla termer betyder. Men har jag fattat det rätt att uppjogg betyder lättjogg som uppvärmning, tempo-springa på lite snabbare eller? Och nerjogg-jogga lätt igen för att varva ner?

Låt iaf hemskt inspirerande. Själv känner jag mig lite krasslig-först var det en förkylningssläng och nu ngn magbakterie...vill ju vara frisk och ut och springa ju. Och så detta att man för det mesta inte kan springa eftersom man måste ta hand om barnen...lite frustrerande ibland. Men så är det ju :).

BETSY said...

Om jag har fattat rätt, så är det precis så som du skriver :)
Måste ju säga att jag tror att man uppskattar att få springa mer just för att man faktiskt inte kan gå ut när som helst... Men visst vore det skönt att kunna lite oftare och när man känner för det.
Hoppas du kryar på dig snart!!

Anonymous said...

va duktig du e!!!