2009-03-19

[Lugn jogg 30 min]

Det var länge sen jag var så osugen på att gå ut och springa som idag. Lagom mosig efter badhusbesök och McDonalds... Johan kom hem från Borlänge 21:25, då stod jag redo med löpkläderna på för att ta min runda. Kände naturligtvis inte alls för det, vill ju umgås med honom ju. Men rundan blev av. Den blev faktiskt kanon till och med! Tror jag har hittat rätt tempo för "lugn jogg". Sprang min femkilometersrunda lugnt, fint och skönt. Ingen känning någonstans i kroppen, ingen press, bara avkopplande att få jogga. Rundan tog 30 min 23 sek, så en kilometertid på 6 min och 4 sekunder borde ju vara lämpligt som lugn jogg.
Sen fick Johan umgås med en nöjd och glad fru ;)
Så nu är jag laddad för backen på söndag!

2 comments:

Sebbes Fruga said...

Du är G A L E N !

Makena said...

Härligt! Jag är riktigt sugen på att komma ut igen!! Ska köpa nya skor imon, sen sticker jag ut och springer! Har läst massor på jogg.se och marathon.se och blir såååå inspirerad! :D