2009-03-17

[Lätt jogg 30 min]

Igår var det dags att springa igen, men det var också myskväll hos en kompis kl 19...(hon läser en kurs där det ingår att hålla ett litet föredrag och fairtrade, vilket blev väldigt lyckat, typ som ett tupperware-party fast med väldigt viktigt budskap och inget att köpa :)) men varför ska man välja? Johan var upptagen efter jobbet mellan 17-19, så det gick inte springa innan och nu har han åkt iväg på jobb i tre dagar så det blir inget sprunget de närmsta dagarna heller. Jag gjorde helt enkelt det enda rätta ;) Åkte till Annika i löparskor, utan jacka och med träningsoverallen i en kasse. Kassen slängde jag på plats och tunikan, som var det jag hade på mig förotom underställ sprang jag med i handen. Så sprang jag hem därifrån. Hon bor på andra sidan stan så det blev en ganska lagom tur på 6 km. Dessutom så var det mitt "favoritspringväder", plusgrader och duggregn. Annika bjöd på scones med blåbär, hallon och choklad i. På dom hade vi philadelphiaost och så te till. Alltså det var det godanste jag ätit på riktigt länge! Ska få receptet nästa gång vi ses, så kan jag lägga ut det här på bloggen också. Joggingturen tog 34 minuter och eftersom jag inte har nån aning om hur snabbt jag ska springa för att det ska räknas som "lätt jogg", så antar jag bara att det var ok. Definitionen från marathon.se är: Det här passet är till för att få igång kroppen, öka blodcirkulationen m.m. Meningen är att man joggar lugnt så att man blir lite svettig och får upp pulsen en aning. Det ska dock kännas skönt och inte särskilt ansträngande. Glöm inte att stretcha efter rundan!
Det kändes ansträngande och jag sprang på lite i alla fall (inte att jämföra när jag har Johan somdriver på dock...) och genomsvett blev jag som vanligt, så det kanske var lite mer än "lätt".
Otroligt roligt i alla fall att jag faktiskt har bestämt mig för att jag SKA springa, det går ju faktiskt att få till träningstider även fast men inte tror det...och det går verkligen att komma ut även fast man inte känner för det.

4 comments:

Anonymous said...

Oj, va´duktig du är! Maria tycker inte att jag ska börja med "telemark-slalom" igen och dig kan jag nog inte hänga med i spåret. Eller? Jag har ju "kört" dina tider en gång. (Har ju ett guld!) Ska kanske köpa mig en gungstol?

Marie said...

Jag har läst kombinationen "favoritspringväder" och duggregn flera gånger nu. Jag beundrar dig :) fast det gör jag även utan duggregn i texten, du får verkligen löpning att låta lockande.

Makena said...

Ja visst är det roligt att springa! Jag var riktigt putt idag att det inte är förrän imorgon jag ska springa (springer varannan dag).Och då är det nog Lätt jogg jag joggar. För den där beskrivningen sämnde exakt med vad jag känner när jag spinger! :D Ska nog börja följa nått schema på marathon.se. Hittils springer jag bara lite som jag känner.

Men duggregn...nja jag har nog hellre vårsol!;-)

Anonymous said...

Hej vännen! Mäkta imponerad av din löpar-diciplin:) Skickar med länken till scones receptet, så du kan varva ner mellan alla rundor:) Kram på dig!

/Annika

http://recept.nu/1.36941/leila_lindholm/smaratter_tillbehor/mjol/engelska_choklad_och_hallon_scones