2010-01-01

nollnolltalet

2000 – gifte mig med min drömprins, flyttade till Uppsala
2001 – flyttade till Norrköping, började plugga till sjuksköterska
2002 – flyttade igen, men bara till en större lägenhet i samma hus
2003 – moster för första gången
2004 – sjuksköterskeexamen, blev gravid och flyttade till Skärblacka
2005 – mamma för första gången och flyttade till radhus
2006 – började jobba igen efter nio månader hemma med Elvira
2007 – första ”tillsvidare”-tjänsten, blev gravid igen, flyttade till hus i STA’N
2008 – mamma för andra gången
2009 – började jobba igen efter 15 månader hemma med Arvid

Vilket fantastiskt decennium! Va mycket vi har hunnit med. Och jag är så tacksam för att jag är på den plats i livet där jag är nu. En av mina 90plusare på jobbet frågade mig idag om jag hade det bra. Enligt honom består lycka av tre komponenter: hälsa, kärlek och ett jobb som man trivs med. Det var bara att bocka av alla tre och så var man lycklig :)

8 comments:

Sebbes Fruga said...

Kul sammanfattning! Skulle tro att mitt decennium består av ganska många samma saker. Bara lite mer av allt... ;-)

Esil Agni said...

Vilken aktivitet! Var ska detta sluta?

Esil Agni said...

Vad månne bliva under (först) 2010?

Esil Agni said...

Johan undrade om vi kom i säng före 12. Vilken omsorg;-)! Jag infriade ett nyårslöfte. Har han det? (Med näsan - har du märkt nåt?

BETSY said...

Sebbes fruga: Ja, jämför man med dig, ligger jag i lä ;)

Esil Agni: Ja, det blir spännande att se :)
Angående nyårslöften, så har jag faktiskt inte sett honom peta näsan nån gång under 2010.

Kelly Steel said...

Vilken rolig idé.. jag snor den ;)

Sebbes Fruga said...

Vad syftar Esil Agni på? Vad är det jag inte vet?

Sjöléns said...

Gott Nytt År till er alla!

/Stina med familj