2010-01-12

Dagens

Dagens träning:
Hade bestämt mig för att jag skulle springa, så fort Johan kom hem. Fixade middag, badade barnen, la Arvid, spelade Uno med Elvira och kröp till sist ner hos henne för att natta henne. Det brukar ta ett tag. Efter en halvtimme kunde jag släpa mig upp från den varma sängen och klä på mig löparkläderna och byta värmen mot kylan. Johan kom hem då, precis lagom, 20:30. Sprang 5 km i skönt tempo, på ca 30 minuter. Det var ju egentligen 6 km på schemat, men jag orkade inte lägga till något till min vanliga 5-kilometare :/

Dagens middag:
Grillad kassler med ananas

500 g kassler
senap
4 ananasskivor
1 finhackad gul lök
3 skivor smulat vitt bröd
2 dl riven ost

Skär kasslern i centimetertjocka skivor. Lägg dem i en ugnssäker form. Bred på ett lager med senap. Skär ananasen i bitar. Lägg dem på köttet. Strö över löken, brödet och osten. Gratinera i ugn (225 grader) tills köttet är varmt och ytan har fin färg (ca 15 minuter).

Vi åt det med ris och det var grymt gott. Verkligen vardagsmat att rekommendera!

4 comments:

Esil Agni said...

Du är då för duktig!

Makena said...

Tack för mattipset!!

Och vilken diciplin att släpa sig upp från en varm säng! Men jag förstår dig. Det är ju så underbart att springa :)

lisa said...

verkligen grymt imponerad av din diciplin!helt otroligt! det där med kasslern lät så hott, ska med på nästa veckomeny!

lisa said...

fniss!! gott skulle det stå