2010-01-25

Springlördag

Det blev ett pass till sprunget förra veckan. Johan kom hem på fredagkvällen, så lördag var naturligtvis springdag :)
7,5 km lättdistans på 45 minuter. Kändes riktigt bra. Att jag dessutom kom ut och sprang i ljuset var ju ett stooort +. Jag sprang en runda som jag tycker väldigt bra om på våren/sommaren, när man slipper springa i mörker. Rundan går runt strömmen här och fast den ligger inne i stan så är den väldigt naturnära. Tyvärr var underlaget riktigt dåligt där, man halkade mest omkring. Det är ju grymt frustrerande att springa på, och ändå bara uppleva att man står still. Men, men vissa cykelbanor är helt bara nu och det är underbart!
Tycker att alla ojämna underlag nu gör en så öm i underbenen. Har känt av det de senaste veckorna, så det var egentligen skönt med några dagars vila :)

Nu blir det vila igen...förkyld!!! Hoppas det ger sig snart!

2 comments:

Emster said...

Ja, jag känner igen den där med benen, jag tror också det är bra att vila igen lite så man inte råkar på benhinneinflammation eller liknande. Men fy för förkylningar, dom förstör alltid när man är inne i ett stim! Krya på dig!

Esil Agni said...

Tänkte just varna för benhinneinflammation. Det är INTA SKÖNT!