2010-01-15

Vilken latdag!

Den här fredagen har nog varit den lugnaste dagen på länge. Ledig inför helgarbete. Johan steg upp med Arvid i morse och jag fick ligga kvar. Jag vaknade sedan mad ett ryck, av att Johan kom inrusande i sovrummet. Hans väckarklocka stog och larmade för fullt, jag vaknade inte och han fattade inte vad jag höll på med. För den som inte har hört hans väckarklocka kan sägas att han har en 16 år gammal hederlig klockradio som larmar så att det skakar i väggarna. Jag hade hört väckarklockan hela tiden, men för mig var den ett inbrottslarm som larmade hemma hos min kollega Camilla, som jag var och hälsade på i min sköna dröm :) Märklig upplevelse. Johan gick till jobbet, Elvira vaknade och gick upp med Arvid för att titta på bolibompa. Klockan nio vaknade jag och märkte att jag hade somnat om. Ännu märkligare. Det händer ALDRIG att man kan ligga kvar i sängen ostört när dom har vaknat. Tack för sovmorgonen ungar!! :) Sen blev dagen så lugn att jag inte ens kom ut och springa dagens planerade pass... Köket och hallen är städade. I övrigt har jag och barnen bara haft en riktigt lugn och skön dag, som nu avslutats med fredagsmys med hela familjen!

1 comment:

Esil Agni said...

Låter mycket skönt.