2010-01-11

Transportlöpning

Hittade en ny inspirerande blogg idag. Snacka om att ha löpning som livsstil! Skriverierna om transportlöpning är ju så inspirerande. Sprang lite till jobbet i somras, när Johan var föräldraledig. Eftersom jag jobbar inom vården och har arbetskläder, omklädningsrum, dusch och eget skåp på jobbet så finns ju alla förutsättningar. Det lilla problemet är ju bara att barnen ska till dagis också ;) En dubbeljoggingvagn med drygt 30 kg extralast är inte ett alternativ om man säger så...
Jag är grymt sugen, för då tar inte träningen så mycket extra tid i anspråk, så när Johan kan lämna på dagis, så tar jag löparskorna till jobbet...hoppas jag, om jag orkar planera och organisera (Jag har en handduk och extra underkläder i mitt skåp på jobbet, men har inte kommit längre än så).

Löpningen är jag hur som helst igång med igen. Förra veckan blev det fyra pass, vilket är +1, mot vad mitt mål är.
Måndag: 55 min
Onsdag: 36 min
Lördag: 32 min
Söndag: 42 min
Det är så riktigt skönt!
Så här ser den här veckans träning ut (fran halvmaraträning på Marathon.se)

MÅNDAG 11 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

TISDAG 12 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Lätt distanslöpning 38 min 6km
ONSDAG 13 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

TORSDAG 14 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Lätt distanslöpning 38 min 6km
Styrketräning 15 min
Efter dagens distanslöpning, kör du ett lite allmänt styrkeprogram med lite situps, ryggträning och lätta armhävningar. Inkludera också gärna streching för löpmusklerna
FREDAG 15 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

LÖRDAG 16 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Långpass med gånginslag 60 min
Som tidigare lördagar försöker vi vara ute 60 min, under rörelse. Inga fartkrav alls, utan spring lugnt och för er som behöver tveka inte att lägga in några gångavsnitt.
SÖNDAG 17 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

No comments: