2009-05-21

Lyckad jogg

Kvällstid är joggtid för mig, gärna lite senare kväll. Då springer jag som bäst. Idag hade jag själv mätt ut en sträcka på 5 km på eniro.se, efter bästa förmåga. Sen sprang jag fel på ett ställe, så nu när jag mätte noggrant så som jag verkligen sprang blev det 4,7 km. Det får bli uppmätta sträckor på gatorna i stan framöver..skogsjoggen i måndags var ingen trevlig upplevelse...

Värmde upp med lugn jogg i 10 minuter för att sedan öka på och hålla ett rätt så (för mig) högt tempo. Kändes helt ok, även fast jag längtade tills jag skulle vara framme vid målet :)
Vid det utmätta målet stannade klockan på 23:15. Det ger en km-tid på 4:57, alltså nästan femminuterstempo. Weeho!! Då borde jag ju kunna hålla ut i 300 m till och springa femman på 25 minuter, som är vårens mål *HOPPAS*

1 comment:

Makena said...

Bravo! Här är det morgon som gäller eller dag. Kväll är det sämsta för mig. Lite synd för oftast passar det ju bäst på kvällen när A är hemma. Men, men.