2009-05-27

Dagens höjdpunkter från igår

Vi hade en mysig dag igår. Varm sommar, glass på Halvars, mys på stan... ja, så där det ska vara ni vet :)
Har tre höjdpunkter från gårdagen:

1. På väg från Halvars bränner sig Elvira på en brännässla. Kanske inte så rolig höjdpunkt, men ändå... barndomsminnen och en mysig stund med Elvira när jag fick förklara och berätta om prickarna och brännässlor.

2. När brännässlan just attackerat Elvira tittar vi upp och där står ett RÅDJUR!! På skolgården bakom Halvars (Halvars är en glasskiosk MITT i stan) springer det omkring - helt skräckslagen! Det sprang och försökte hoppa över staketet men hoppade rakt in i det. En hög ungar kommer skrikande efter och jagar det. Det springer med öppen mun och är så stressat. Det tar sig ut bredvid Halvars, ut på vägen och försöker hoppa över ett högt staket, men hoppar rakt in i det - igen... Sen springer det iväg på en öppen yta och så ser vi det inte mer. Stackars, stackars! Elvira tyckte också synd om det, och att det hade gått vilse och tappat bort sin mamma. Som alla förstår så pratade vi om detta hela kvällen sen. Det var en stor upplevelse.

3. När vi kom till bilen efter en kort sväng på stan. Står två parkeringsvakter ett par bilar bortanför oss. Jag skyndar mig fram till bilen. Då säger en av dom:
" Är det din Audi?"
"Ja, vi var tvugna att gå på toa" säger jag och tittar på barnen.
"Ok..."
"Visst är du snäll idag??" försökte jag.
"Ja, ok då."
Han hade redan skrivit ut nåt papper och var verkligen på väg att ge mig böter, men han gjorde inte det! Hurra!! Toabesöket var sanning. Elvira blev kissnödig, men blev kvar på toa länge. Hon kan sitta där hur länge som helst ;)
Kom in i bilen och såg att vi stått 30 minuter över tiden. Riktigt så långt var nog inte toalettbesöket :).
Tack snälla P-vakt!!!

1 comment:

Made by Ina said...

Halvars, vad underbart!!