2009-05-27

Fem dagar

Jaha, då är det snart slut på det här lyxlivet. Jag har fem dagar kvar på min föräldraledighet. Skulle egentligen börja jobba på måndag, men klämde till med två veckor semester istället. Så, den 15 juni är det allvar igen. Jag trivs ju egentligen jättebra på jobbet, men efter 15 månader hemma känns det lite kymigt att gå tillbaka. Mina egna barn är jag bäst på att ta hand om ;) men andras mormorar och farfarar. Det är ett stort ansvar! Så det känns lite jobbigt just nu... Fast om jag tänker på när jag jobbade innan föräldraledigheten så är det mest en varm känsla jag får, för det är ett fantastiskt roligt och tillfredsställande jobb jag har. Det är också otroligt skönt att jag ska jobba tre månader medan Johan är hemma. Ingen jobbig inskolning och lämna gråtande Arvid på dagis samtidigt som man försöker komma in i jobbrutinerna igen. Det är ju också ett slags lyxliv. Att stiga upp på morgonen och göra iordning sig själv (bara) och gå hemifrån utan att packa in barnen i cykelkärran osv. Bara åka iväg själv. Fast jag ser nog lite fram emot hösten också, då den riktiga vardagen börjar med jobb och dagis och, ja, riktig vardag helt enkelt...

Men nu ska jag först njuta av två veckor semester med hela familjen!

No comments: