2009-04-27

Träning inför milen

Den här veckan tog träningsprogrammet inför vårruset slut och eftersom vårruset inte är här förrän om en månad så måste jag ha nåt nytt att ta tag i. Det har i alla fall fungerat bra med att springa tre gånger i veckan, det har nästan hållt i tio veckor. Förra veckan, den hektiska veckan innan bröllopet. Då blev det dock så mycket som 0 pass - zero!

Tänkte att jag skulle börja följa ett träningsprogram på marathon.se som förberedelse inför tjejmilen. Jag har valt 50 minuter som måltid, men det är egentligen inte mitt mål att springa tjejmilen under 50 minuter, men jag springer ju redan milen under 60... så lite utmaning ska man väl ha. Dock efter dagens pass så undrar jag om jag behöver mer utmaning...tror att jag tror att jag är bättre än vad jag egentligen är. Men, men...bara att kämpa vidare :)

Så, i vilket fall. Nu blir det det här programmet. Kruxet är bara att det är uppbyggt på 4 pass/vecka och det är uteslutet. 3 är max!
Idag stod det på schemat; [Lätt distanslöpning 7 km, koordinationslopp 3x60-80 m och stretching 5 minuter]
Jag fuskade lite och körde bara 5,5 km innan koordinationsloppen. Och det var segt, kanske mest för att jag hade ont i magen hela tiden... (så skönt att man alltid har nått att skylla på).
På fredag ska jag springa med min syrra. Det ser jag verkligen fram emot!

Måste skaffa mig nya löparkläder också. Har tänkt till lite på mina som jag springer i nu...eh min overall från New line köpte jag när jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa, och det vsar ju nyss, eller det är visst tio(!) år sen jag flyttade hemifrån. Kan inte tro att det är sant. Men det är nog så. Den har varit grymt bra - både sommar och vinter. Och mina nike-kläder som jag springer i på sommaren, käre nån de är nog ännu äldre.. tror att jag köpte dom när jag var 17.

Ok. Det får bli en tur till Stadium nån dag!

4 comments:

Emster said...

Finns det nån bättre motivator än nya träningskläder eller skor! Man vill ut direkt! Kom snart och hälsa på!

Gamla mor said...

Jag har börjat träna för vårruset!
Varje morron före frukost!! De´du. Det trodde du inte. Har skrapat ihop min gamla vilja och envishet, men det känns. Skam den som ger sig, men guld i löpning blir det aldrig mer, snyft. :´( Åldern tar ut sin rätt, påstår alla "besservisser" inkl sjukgymnasten för fyra år sen då jag var tungen att avstå från tjejmilen.)

Sebbes Fruga said...

Ha inte för höga förväntningar på löpningen på fredag... Men vacker natur kan jag lova! ;-)

Gamla mor said...

Ååå, nu äntligen förstår jag! Det är löparkläder jag saknar. Finns kanske på Second Hand för min åldersklass.;-D