2009-04-01

För ett år sen

Den första april förra året, var egentligen inte särskilt speciell. Jag hade gått på föräldraledigt knappt två veckor tidigare och Elvira var hemma från förskolan eftersom hon hade vattkoppor. Jag var stor som ett hus och hade en vecka kvar till beräknad förlossning, och inget tecken fanns på att Arvid snart skulle anlända. Eftersom varken jag eller Elvira var på topp, försökte vi fördriva dagen på bästa sätt. Nu vet jag att det var en speciell dag. Det var sista dagen som enbarnsmor för mig och som ensambarn för Elvira. Den sista dagen vi hade tillsammans, ensamma. Det är ju förstås så mycket bättre att vara fyra i familjen, men det är ändå speciellt när man tänker på det.







































Busig trots sina prickar...














Vi tog en promenad med vagnen efter allt cyklande och Elvira klagade hela tiden på att jag körde för sakta. Jag samlade väl krafter för vad som komma skulle :)

3 comments:

Sebbes Fruga said...

Tror jag måste göra ett blogginlägg om det oxå... Det var en speciell dag för mig och Maja oxå. Eller inte den 1 april utan mer natten mot den 2:a.

Klart gossen ska få present. Går det bra för honom att vänta lite på bokstäverna? För i morgon lär han inte få några...

Makena said...

Oj! Blir han 1 år imorgon?! Vad tiden går! Tyckte det var alldeles nyss han var alldeles nyfödd hemma hos Malins föräldrar på Oskars kalas...

Grattis till lilla 1-åringen i förskott!:)

Sara said...

Angående min bild! På photofunia.se tror jag det är så kan man ladda upp bilder i olika miljöer! Väldigt roligt faktiskt=)