2009-04-15

Tjohooooooooo!!

Idag stod 60 minuters lätt jogg på schemat. Jag tog samma runda som jag och Johan sprang i lördags, alltså 10,1 km. Helt otroligt att kroppen ena dagen kan kännas som en stoppad korv och en annan dag kännas som att det är en kropp som tycker om att springa. Idag hade jag en kropp som gillade att springa! Jag kom hem på 57:15. Nästan två minuter snabbare än i lördags, och då sprang jag själv idag!! Är så grymt nöjd. Att säga att det kändes lätt att springa skulle vara en överdrift, men det kändes bra och jag hade krafter kvar på slutet och kunde öka.
I måndags när jag var ute på min morgonjogg så kändes det så gräsligt segt, som att all träning hade varit förgäves, men nu känns det bättre igen. Är grymt nöjd över att ta milen på 57 minuter!!

8 comments:

Made by Ina said...

Duktig du ar med din lopning!!

Makena said...

Bravo! Hoppas det känns så bra för mig nästa gång med! Sist var det ju k a t a s t r o f *suck*

Är du reggad på jogg.se föresten?

Makena said...
This comment has been removed by the author.
BETSY said...

Made by Ina: Tack! Det är den träning man hinner med bäst som småbarnsförälder, så, så får det bli :)

Makena: Det gör det säkert :) Märkligt hur det kan gå i såna vågor...

Är inte reggad på jogg.se, är det bra??
Däremot är jag inne på Facebook - det borde du med va!! ;)

Emster said...

Så otroligt sugen man blir på att springa när man läser din blogg! Fortsätt!!
En annan träningsdagbok är www.funbeat.se, där håller jag till i vanliga fall. Kul att bli peppad av sina kompisars och egna prestationer!

Makena said...

Jag tycker det är mottiverande på jogg.se att lägga in sina rundor och se veckosumeringar, medelhastigheter osv. Och på disskutionsforumet blir man bara så inspirerad och man lär sig mkt av alla veteraner till löpare också :)

Sebbes Fruga said...

Du är G R Y M !
1 maj är det upp till bevis! ;-)

BETSY said...

Emster: Jag kommer till Berg efter sommaren, så springer vi en sväng :)
Funbeat har jag kollat lite på...det blir nog nåt sånt snart :) Måste nog in där och slå Johan ;)

Makena: Ska kolla in jogg.se :)

Sebbes fruga: Javisst :D Jag tar med kläder och skor i alla fall!!