2009-04-11

Äntligen igång igen

Förra veckan stod 50 minuter jogg på schemat och jag var så sugen på att springa detta lite länge pass, men så blev jag sjuk. Efter 1 1/2 vecka tyckte jag att jag var tillräckligt frisk och gick ut och sprang. Efter 15 minuter hjälpte jag en annan tjej att ta hand om en hund som sprang lös på en stor väg i närheten. Efter kanske en halvtimme hittade vi ägaren som inte ens hade märkt att hunden var borta. Ja, ja, skönt att den inte blev överkörd i alla fall. Efter det hade jag svårt att motivera mig till att springa vidare, så det blev bara den återstående svängen hemåt.
I helgen så är mormor och morfar här så idag sprang vi ihop, jag och Johan. Det är så roligt!! Vi sprang en runda; hemifrån, två varv runt strömmen och så hem igen. Enligt Eniro.se var sträckan 10,1 km. Klockan stannade på 59:08 (för mig, Johan började sin spurt långt innan jag gjorde det). Det kändes riktigt segt i början, riktigt skönt mellan 30-45 minuter och inte helt utpumpat på slutet. Den här rundan gav helt klart mersmak. Gillar ju helt klart lite längre pass bättre, än att försöka pressa tiden på femman.

:)

1 comment:

Makena said...

Vad kul att springa tillsammans! Måste få med A ut ngn gång med! Och det är en bra tid ju! Igår sprang jag 5 km i elljusspåret och klarade det på 30 minuter och 1 sekund (inkl uppjogg);-)Blev taggad att presa den tiden. Men vem vet. Jag kanske också gillar längre sträckor, jag har ju inte provat än.