2009-04-13

Morgonjogg har inte guld i mund

Steg upp med Arvid i morse (han tog sovmorgon till 07:18), åt frukost och hängde lite tvätt så att frukosten fick smälta ner lite... Vid nio gick jag ut och sprang en runda - Gah! Jag fattar inte, men jag kan verkligen inte springa på morgonen. Kroppen känns som en stor koloss som ska flyttas över marken.
Uppjogg 5 min, 5 km jogg ca 28 min och fem minuter nedjogg/promenad. Direkt efter uppjoggen fick jag håll som höll i sig hela tiden, så segt! Det kändes verkligen som att det inte fanns nåt endaste litet utrymme för att öka. Jag är så grymt dålig på att pressa mig själv :( Råkade komma åt klockan, så jag tappade några minuter på tidtagningen, 28 min är bara en uppskattning.
NU känns det i alla fall bra att jag tog mig ut och runt. Det är ju ändå en ganska bra start på dagen! :D

1 comment:

Makena said...

Så olika det kan vara. Jag ÄLSKAR att springa på morgonen! Det är bästa tiden för mig!:)Och om du springer 5 km på 28 minuter kanske jag inte behöver vara så missnöjd med att springa på 30 ;-)