2009-04-18

Backträning - tråååkiiiigt!!

Backträning börjar bli så tråkigt, det sägs att det ger resultat men att bli uttråkad på sin träning och dra sig för att gå ut och springa kan ju inte vara bra i långa loppet... Eller? Brukar läsa en blogg för inspiration: Löpning och livet. En tjej med lite högre ambitioner än de flesta vardagslöparna tror jag. Hon inspirerar i alla fall och får det att låta lätt och framför allt roligt med löpning. När hon pratar om backtäning, så är det något helt annat än när jag flåsar upp för någon liten backe :)
Idag var det i alla fall dags, enligt programmet, att springa lite backe. Jag tog inte samma gamla vanliga, utan tänkte att jag skulle njuta av våren i skogen. Det blev 3 x kort backe (1 minut) och 3 x ännu kortare backe (30 sek). Klart det var skönt när det var avklarat, men jag står inte ut så länge... Totalt var jag i alla fall ute i 45 minuter.
I skogen var det däremot underbart! Vitsippor, Tusilago och blå blommor över hela marken mellan stockar och sten. Fågelsång, solsken och andra löpare som tog sig en runda.
Nästa vecka är ganska lugn, träningsmässigt, men vi har ett bröllop (tjoho!!!) att förbereda under veckan och sen är vi borta hela helgen på bröllopet. Så vi får se hur det blir...

2 comments:

Makena said...

Trots att du inte beskriver backträningen positivt blir jag inspirerad. Ligger här sjuk och längtar tills jag är frisk så jag kan springa igen!!

Kämpa på bara!

Sara said...

Jag ser fram emot nästa helg!!