2010-04-01

Vårlöpning

Jag bestämde mig sent omsider för att det visst skulle bli en löptur ikväll. Det passade egentligen inte in med barn, födelsadagspresentköp, kvällsmat och annat, men klockan 20:40 såg jag min chans :)
8 plusgrader, lätt duggregn och pigga ben - underbart!! Jag sprang min vanliga 5-kilometare. Den springer jag alltid när jag springer oplanerat. Det gick så lätt i början så jag sprang på lite. Det som är ett välkänt faktum vid det här laget är att jag har VÄLDIGT svårt för att pressa mig själv. Men eftersom det kändes bra, sprang jag på. Jag bestämde mig för att hålla tempot i två kilometer och det lyckades. 5 min 16 sek blev kilometertiden. Nästkommande två kilometer tog jag det lugnt och sprang i mitt behagliga tempo, som mycket riktigt visade sig vara 6-minuterstempo. Sista kilometern ökade jag igen och landade på 4 min 50sek. Sista 200 metrarna är det uppförsbacke och jag lyckades trycka på ända in till slutet. Grymt nöjd är jag!

Nu är det dags att sova och imorgon är det en STOR dag. Arvid fyller 2 år. Ingen idé att ens inbilla sig att man skulle kunna uppvakta honom på sängen. Han vaknar först. Det är en regel utan undantag. Arvid får helt enkelt vakna, så går vi alla upp och sjunger för honom i soffan istället ;)


1 comment:

Jennifer said...

Happy Birthday, Arvid!