2010-04-26

En runda med Tjalvelöparna

En dag jag sett fram emot länge! :)
På måndagar har Tjalve startat upp gemensam träning inför vårruset den 3 juni. Jag ville förstås ta chansen och träna ihop med andra, utan att behöva vara med i en klubb. De två senaste måndagarna har jag inte kunnat, men nu så!
Det började med gemensam uppvärmning tillsamman med en väldigt blandad kompott kvinnor. "Om jag gör så här kommer jag inte orka att gå runt!" var bara en kommentar som hördes. Sen skulle det springas runt fem-och-en-halv:an i egen takt. Jag trodde att det skulle vara uppdelad träning i tre tempon och lite mer organiserat. Men så var det inte. Jag började springa och landade i samma tempo som en av Tjalvetjejerna. Hon guidade mig sen genom hela banans uppförs- och nedförsbackar och sträckning. Hon peppade mig i uppförsbackarna och lärde mig att "rulla" i nedförsbackar. Jag märkte tyvärr att jag sprungit alldeles för lite i backe, men jag var nöjd och glad efteråt trots att vi kom i mål på 31:30.
Jag ringde Johan för att bli hämtad, men han var på station med barnen för att hämta farbror Oskar vars tåg var försenat två timmar. Så jag sprang ner dit [5 km] för att möta upp dom och ta en bit mat på Max ;)

No comments: