2010-04-04

Intervaller

I helgen har vi varit i vårt "neck of the woods" - hemma hos mamma och pappa och svärmor och svärfar, med andra ord :) En joggingtur tillsammans, är då högt på önskelistan. Att få springa med Johan är så inspirerande och motiverande. Jag skulle aldrig klara hålla tempo själv, när jag springer intervaller.

2 km uppjogg, 500 m (2,5 min) x5 & 2 km nedvarvning stod på schemat.

Vi sprang i "min" skog, där jag sprungit otaliga gånger under min uppväxt. Jag blir så nostalgisk! Det finns en spikrak grusväg som mäter precis 500 meter. Perfekt för intervaller. De gick på 2 min 7 sek, 2 min 19 sek, 2 min 17 sek, 2 min 24 sek och 2 min 14 sek. Lite svårt att pricka tempot med andra ord, men helt godkänt :) Det kändes bra!

Nu behöver jag komma upp i lite längre sträckor i min långdistansträning också och hålla fast vid intervallträning en gång i veckan.

1 comment:

Esil Agni said...

Elvira tyckte att det var riktigt lugn, när ni var ute på er runda.