2009-01-05

Nyår

Nyårsfirandet blev fantastiskt roligt det här året! Vi firade ihop med massa kompisar (tror vi var 13 utan barn). Kvällen inleddes med fyrverkerier framme på sta'n (undrar lite, varför man inte har fyrverkerierna vid tolvslaget?) Sen lagade vi mat tillsammans och åt den, trerätters middag blev det: toast skagen, tacokyckling och Panna Cotta. Arvid somnade precis innan middan och Elvira somnade i bilen innan efterrätten när jag och hon tog en biltur. Resten av natten var vi barnfria!! (väldigt tjat om att vara barnfri på den här bloggen, men det är ju rysligt skönt emellanåt och det var grymt läckert att ha nyårsfest samtidigt som barnen lyckades sova) Hur som helst så närmade vi oss midnatt och vi bestämde att vi skulle spela lite spel och snacksa efter tolvslaget, och föreställningen var, i alla fall hos mig, att vi håller väl på till tvåtiden, eller nåt liknande, sen måste vi nog sova. MEN så blev det inte! Vi hade så roligt och tiden bara gick... Vi spelade singstar, massa andr TV-spel och ett sällskapsspel "Helt hysteriskt" - det var det! kl 05.45 gick gästerna hem och 06.00 låg vi i sängen. Arvid sov ovanligt länge och krävde inte att få gå upp förrän 07.45 :) Men det var det värt!
Än en gång - Gott nytt år!!

3 comments:

Sebbes Fruga said...

Galna människor! Men ni hade ju kul i allafall... ;-)

Anonymous said...

Tokiga - men roliga - tonårsfasoner!
Oj! kan drabba även pensionärer. Varför sova bort de sista 30 ljuva åren heller?

Makena said...

Jösses! Det hade jag aldrig fixat. jag la mig 00:30 och var ändå inte mkt att ha dagen efter...Lilla jag kräver mina 8 timmar. Tråkigt men sant.

Men det lät grymt kul! Härliga tider :D