2009-01-21

Löprunda och lite annat

Första veckan, med två löprundor/vecka som mål, är avklarad och gick bra. Pass nr 2 var visserligen sent i söndags kväll, men helt klart på rätt sida om veckogränsen i alla fall. Och ikväll var det dags för den här veckans första. Tänkte att jag skulle springa lugnt och länge, men fick bara 40 minuter på mig eftersom Johan skulle iväg. Så jag kom hem efter drygt 35 minuter med pigga ben. Det kändes bra! På lördag tänkte jag försöka igen med långsamt och länge och vara ute en timme. Får se hur det går :)

Lite annat då... Arvid sov lite halvtaskigt inatt. Mellan 02-03 var han bara så där orolig och gnällig utan att vakna och skrika. Klockan 03 var han klarvaken och absolut inte nöjd. Kollade tempen och visst hade han feber. Han fick alvedon och efter en timme somnade han igen. På morgonen upptäckte vi att hans tredje tand precis hade spruckit igenom. Inte konstigt att det är svårt att sova... Det lustiga är att tand nummer tre är inte en av framtänderna i överkäken, utan tand nr 2 åt vänster i överkäken. Kan de välja en annan turordning? Trodde att de alltid kom i samma ordning. Han kommer se hellustig ut med en tand på sidan :) Hoppas de andra kommer ifatt!
Tänder är temat för familjen idag. Både Johan och jag har varit hos tandläkaren. Det är ju inte jordens roligaste sysselsättning, men jag klarade mig helskinnad därifrån. Inga hål. Hurra!!

3 comments:

Anonymous said...

Grattis till både mor och son! Go on! /Mor

Makena said...

Här kommer tänderna upp helt obemärkt. Dvs de brukar vara nästan helt uppe när Anthon berättar för mig att Liva fått en ny tand ;-)

BETSY said...

Makena: Va skönt! Så var det med Elvira också...