2009-01-28

Dagens fynd och vårtecken


Var inne på CarroNilla idag - en inredningsbutik med allt möjligt roligt, bland annat har de grejer från Kid's concept En sån grej fastnade jag för. Inte till mina kids utan till mig! Ett stort garnnystan som är en lampa!! Å så mysigt! Eftersom det var 50% rabatt på allt i butiken, var jag bara tvungen att slå till :) Och så mysigt det blev!

Så hittade jag en supermysig halsduk på slutrean på Åhléns! Grönt och turkost gillar jag. Vi inredde vårt vardagsrum i vårt lilla radhus (2,5 år sedan) i grönt och turkost, så jag tänkte nog att den kombinaionen är över nu, men icke! I senaste numret av Allt i hemmet står det att kombinationen grönt och turkost är en av vårens trender, så kör på det! Halsduken kostade dessuton 25:- så det var inte så mycket att fundera på ;) Frågan är om det är dags att köpa vinterkläder när det snart är vår (för det är det snart!)












Ett vårteckan är att min chef bad mig lägga mitt schema för sommaren så att det är klart så fort som möjligt. Jag ska börja jobba den 1 juni och om schemat behöver vara färdigt snart så borde det ju vara vår... långsökt? Jag passade på att gå in på jobbet i alla fall när jag ändå var på stan, för att få de andras schema och kunna synka mitt med deras. Det är ju jätteroligt att vara på jobbet och hälsa på och det känns spännande att så småningom börja igen. För en månad sen kändes det nästan otänkbart att lämna Arvid - han är ju min lilla nästan alldeles nyfödda bebis. Men han får det nog bra mad pappa och syrran i sommar :) Nu när vi har bestämt oss för hur vi ska göra och jag har pratat med förskolechefen känns allting jättebra! Till hösten ska jag ju bara jobba 75 % och det blir rätt nice :) Tar man bort timmarna man gör den helgen man har på fyra veckor, så återstår bara 24 timmar att lägga ut per vecka. Det blir kanon!

3 comments:

Anonymous said...

Garnnystan till lampa. Urmysigt! Och inte behöver du sticka upp det.

Sebbes Fruga said...

Detta livspussel med tider och lojalitet hit och dit... Nu är jag ju hemma och är sjuk, men fr o m nästa vecka har jag alltid lediga fredagar. Det ska bli najs, kan jag lova!

Marie said...

Vilken rolig lampa :)