2009-01-15

Matplanering

Jag gjorde en jättegod soppa idag, med linser, morötter och pasta. Både jag och Arvid tyckte det var jättegott! Det blev dagens lunch, efter en snabb planering av matsedeln för resten av veckan, igår kväll. Livet blir ju så mycket enklare, och maten så mycket godare, när det är planerat och det finns råvaror hemma. En dröm vore att varje lördag planera för kommande vecka och sen åka och veckohandla. Tror att det är en utopi i mitt fall - ouppnåeligt. Men jag ska i alla fall bli lite mer strukturerad och försöka ha ett planerat mål mat om dagen.

Så här ser det ut resten av veckan:
Fredag: Quiche med broccoli och tomat
Lördag: Pannkakor (Johans specialitet, han är inte tillfrågad än, men det blir aldrig pannkakor om jag ska göra dom...)
Söndag: Festpizza med kalkon och kantareller

Vi får se hur planeringen går på lördag ;)

5 comments:

Kakans smått å gott said...

Mmm, det låter gott! Tänk att mat alltid är ett bekymmer. I vårt hus har vi en frysbox i källaren vilket gör att man aldrig riktigt vet vad som finns och man orkar inte gå ned och kolla heller.

Knacka gärna på nästa gång ni åker förbi huset, ni är så välkomna, vi gillar spontanitet!

Makena said...

Visst är det bra med matsedel! Det kör jag också med. Ibland mer ibland mindre. Men det underlättar ngt enormt!

Skulle gärna ta receptet på den där soppan om du orkar :)

Sebbes Fruga said...

Kan vi inta alla helgens måltider hos er, den här helgen också? ;-)
/den numera väldigt ostrukturerade matmodern

Anonymous said...

Jag tror att jag tar in i Norrköping, åtminstone vissa matdagar. Med eller utan morfar

Anonymous said...

Jag skulle också gärna vilja ha receptet om du har tid att lägga ut det! Lycka till med träningen!