2008-11-01

Milen avverkad!!

Nåväl, inte riktigt riktigt en hel mil, men 9640 m.
Hade ju tänkt att jag skulle ta mig upp till elljusspåret idag och springa en riktigt uppmätt mil och se hur jag skulle orka med det. Spåret ligger dock en bit utanför stan, vet inte exakt var, så det kräver lite mer planering. Dessutom har Johan fixat med bilen hela dagen idag och jag kände inte för att cykla upp och yra omkring innan mina arma ben kunde börja springa... Skönt att det finns så bra ursäkter. MEN jag struntade inte i att springa i alla fall. Det bästa sättet att springa är att öppna dörren, gå ut och bara springa, utan planering och göra upp rundan under löpturen. Brukar försöka tänka lite innan eftersom jag tycker att det känns lite tryggt att kunna säga till Johan åt vilket håll jag ska och i vilket område jag håller mig. Hur som helst hade jag bestämt mig för att springa runt strömmen, visste sen innan att den rundan tar runt 45 min. Väl ute blev jag sugen på att springa längre, hade dessutom sagt att jag skulle vara ute en timme... Fortsatte efter strömmenvarvet på den senare delen av min uppmätta femkilometare. Grovt räknat mellan löpstegen, borde det bli uppåt milen. Och det blev det. Ritade in rundan på funbeat.se och den blev nästan en mil, som avverkades på 57.55. Är riktigt nöjd! Men det kan ju helt klart bli bättre ;) Har förlängt sträckan lite nu, till exakt 1 mil och ritat in den i funbeat. Den får det bli nån annan dag...

2 comments:

Anonymous said...

Du är så duktig!! Imponerad!

BETSY said...

emster: Tack! Det känns underbart faktiskt :) och är jätteroligt!