2008-11-24

Veckan som gick

Det blev ju ingen Oskarshamnsresa, men när barnen var nästan friska åkte vi som planerat till mormor och morfar i onsdags. Eftersom Arvid har sovit dåligt om nätterna nu när han har varit sjuk så var jag ovanligt trött på dagarna och kanske inte så trevlig att umgås med. Men det är ju alltid så skönt att komma hem till mamma och pappa!! Det blev mycket måla, spela spel och leka med barbie för Elviras del. Tyvärr (för Elviras del) så tror jag att det var mormor som blev den flerfaldiga "fånga ballongerna"-mästaren. Grymt bra spel för en treåring, för det går inte för den vuxne att antifuska för att barnet ska få vinna. Det är nyttig träning det med. Elvira blev riktigt nöjd när hon blev trea också faktiskt.
Så i fredags eftermiddag åkte vi ner till det nya resecentrum och hämtade pappa Johan som kom från Borlänge och så åkte vi ut till farmor och farfar för att fira farfars 50-årsdag. Fredag kväll blev det middag med familjen (med sex syskon blir det ändå ganska många ;)), lördag öppet hus för alla och söndag en lugn dag. Rolig helg med mycket firande, men mysigast var nog när jubilarens alla barn, med respektive, åkte hem och tittade på "Mamma Mia" tillsammans, efter 50-årsfesten. Jag och Johan är ju äldst, men det är ändå så roligt att umgås med de andra även fast de är rätt så mycket yngre än oss (gänget utan oss sträcker sig från 12 till 25). Jag får tänka till ibland att jag faktiskt är 28 år, inte för att det är någon ålder, men malin är 21 och henne är jag ju jämnårig med ;) Dessutom är jag nästan jämnårig med Gustavs Julia och Emanuels Sara som fortfarande går på gymnasiet. Så det så!

2 comments:

Anonymous said...

Absolut, "vi respektive" är ju lika gamla allihopa! =)

Anonymous said...

Varför tala om åldersskillnad?! Det är sinnets ålder som räknas. Det kan vara både barnsligt och "övermoget". Dom vi har haft roligast tillsammans med var 35-45 år äldre.