2008-11-17

Julen kom tidigt i år

Världens sötaste tomtenissar :)

Sitter och latar mig lite och bloggar. Har precis varit till Apoteket och köpt nässpray till båda barnen. Arvid är febrig och gnällig, Elvira bara genomförkyld. De somnade i vagnen och sover nu. Elvira sover aldrig middag, för då somnar hon inte på kvällen. Men visst måste man få sova lite när rösten knappt håller att prata med och näsan bara rinner och ändå är så täppt att den inte går att andas igenom? Hoppas detta är snabbt övergående för de små liven!
Vi skulle ha åkte till Oskarshamn idag, till våra underbara vänner som flyttat långt bort, så snart vi bara hade vaknat. Elvira vaknade i morse och viskade till mig; Vad ska vi göra idag? Åka till Benjamin?! (Trots att vi inte pratat om det på hela helgen) Så blev det då inte. Vi insåg att vi varken ville smitta familjen eller vara där med sjuka, gnälliga barn... SÅÅÅÅÅ TRÅKIGT!! Sist vi skulle träffas ställde vi också in, då för att Johan var sjuk. Längtar efter dom!!
Istället blev det en promenad till Apoteket, där jag träffade en undersköterska som jag jobbade med på geriatriska kliniken i Linköping, mitt första år som sjuksköterska. Det är alltid roligt att träffa någon därifrån, och bli lite uppdaterad på vad som händer. Sen gör det ju att man saknar stället också. Det var fantastiskt roligt att jobba där! Längtar tillbaka ibland, men det är ju bara att inse att vill man bo här och ha barnen på dagis här, och dessutom har en man som reser en massa i jobbet, då kan man inte åka till Linköping varje dag. Trivs ju jättebra med mitt jobb som kommunsköterska, men skulle en geriatrisk klinik öppna här så skulle jag nog ha svårt att stå emot...
Måste nog väcka barnen nu, åtminstone storasyster...

3 comments:

Anonymous said...

Va´ tråkigt! Hit kan ni komma, när ni vill, om ni orkar. Barnbaciller/virus kontra mor/far/föräldrar är en myt. Mormor och morfar har egna knep.

Ebba said...

Hmmm var är "här"? Hade för mig att ni bor i Norrköping? Finns det ingen geriatrisk avdelning där? Låter i alla fall mycket intressant att vara kommunsköterska med, jag skulle kanske inte trivas, vill ju helst jobba med barn, men helt klart intressant! :) Hoppas att ni SNART är friska!

BETSY said...

anonym: Vi kommer!!!

ebba:Det stämmer, men geriatriska kliniken lade ner här nån gång, 2003 skulle jag tro att det var. 2007 öppnades en geriatrisk enhet med minnes- och parkinsonmottagning. Där är två läkare och två sjuksköterskor anställda, så det är en miniverksamhet. Kommunsköterska ÄR kul!! :)