2008-10-31

Lek

Barnen leker så bra tillsammans. Visserligen är Elvira lite hårdhänt ibland, så att det blir lite tårar, men för det mesta har dom roligt med varandra. Arvid kan sitta länge och asgarva åt Elvira när hon åmar sig och eftersom hon får positiv respons fortsätter hon att åma sig och han fortsätter skratta och.... Det är njutbart för en mor. Pratade med en mamma på öppna förskolan här om veckan som har liknande åldersskillnad på sina barn, bara några månader yngre än våra. Hon vågade inte lämna barnen ensamma ens en kort sekund för storasyster var så elek mot sin lillasyster. Så var det ju verkligen här för fem månader sen. Ett evigt passande, de fick aldrig lämnas ensamma ens en liten liten liiiiten stund, även fast man bara var på andra sidan sovrumsdörren eller nåt. Men nu. Det är så underbart att det går över. Jag inbillar mig inte att Elvira kan ta hand om eller passa Arvid, men hon är inte medvetet elak längre. Det är underbart :)

2 comments:

Makena said...

Så härligt! Jag sa ju att det skulel gå över! Underbart att det har skett nu :D Jag tycker också det är den största mammalyckan...när barnen leker och skrattar ihop :)

Anonymous said...

Underbart att du får uppleva det, som jag - för många år sedan - fick njuta av. Det är föräldralycka.