2008-11-01

Vår sångfågel

Efter maten idag satte vi på ungdomsmöte från Youth '08. Malin är ju förstås med och sjunger på mötena till Elviras stora förtjusning!
"-Malin, jag ser Malin, Malins huwe!" (man såg Malins huvud bakifrån en gång och hela Malin framifrån många gånger)
Sen kan hon stå länge och sjunga, med sin mick förstås.
"-Jag vill sjunga som dom."
Det bådar ju gott för framtiden, med en lovsångare i familjen. Ska bara jobba på texten lite. I en sång sjöng dom "Helig, helig..." om och om igen.
"-Elin??" Mmm det kan man verkligen undra varför de står och sjunger om Elin i kyrkan... :)

5 comments:

Anonymous said...

Åh, hon är underbar!! Klart prinsessan ska bli lovsångdledare, jag ska lära henne allt jag kan=)
//Malin

Anonymous said...

Så underbart! Men - lär henne att inte "äta upp" micken. Många i våra församlingar vill SE munnen pga hörselproblem! Även i den profana världen.

Makena said...

Härliga tjej! :D Mina barn verkar tyvärr inte ha alltför mkt musikaliska gåvor. K har NOLL koll på melodier N något bättre men båda sjunger falskt så det förslår :) J är bäst utav dem och kan pricka tonerna rätt ibland iaf...har lite hopp om henne. L vet vi ju inte än, men jag hoppas att hon blir en sångfågel. Jag gillar ju att sjunga, vore kul om nån mer i familjen kan liksom ;-)

Sebbes Fruga said...

Makena, dom brås kanske på sin far... ;-)

Makena said...

Det är det jag är rädd för...