2010-02-10

ABC

Bokstäver och siffror är något vi är ganska roade av både jag och Elvira. Därför leker och spelar vi med dom lite titt som tätt. Jag har egentligen inte genomfört några organiserade inlärningsförsök, men ett hungrigt barnasinne suger åt sig ändå. Ikväll när hon skulle gå och lägga sig och hon hade smörjt in sig la hon sig på mage i sängen och började ljuda bokstäverna på salvtuben: mini derm blev det och visst var det så! Igår när vi spelade bokstavsspelet från "Fem myror är fler än fyra elefanter" förstod jag att hon faktiskt kan de små bokstäverna också och det är ju uppenbart ikväll om hon får ihop ord med små bokstäver :) Hon har nog inte knäckt koden riktigt än, men det är helt klart på gång och det är JÄTTEKUL!

5 comments:

Kelly Steel said...

WOW!!!! Hon är ju riktigt grym! Visst är det stort när de lär sig sånt här! :)

BETSY said...

Ja det är superstort! Jag fattar ju också att andra barn är lika smarta, men ändå ;) Stolt ska man va!

Makena said...

Visst är det superkul!! :) Jag har blivit lika entusiastisk och lycklig varje gång ett barn knäckt koden. Det är ju som magi första gången de klarar att ljuda ihop ett ord :) Joy knäckte koden några dagar innan hon fyllde 5. Så nu kan hon också säga att hon lärde sig läsa när hon var 4 (likosm brorsorna) =)

Esil Agni said...

Som gammal "fröken" vågar jag inte uttala mig, men jag har varit med om det som mamma. "Hindra inte barnen." ;-)

Emster said...

Fantastiskt! Kör på bara!