2010-03-24

On the road again...

Det blev inte en veckas vila, utan två. Egentligen inte för att benen behövde det, utan för att Johan varit bortrest och tiden inte riktigt har gått ihop sig... Det var helt enkelt lika bra att ställa in sig på två veckor. Jag jag tror faktiskt att det var bra för benen också.

Nu är jag i alla fall igång igen. I måndags blev det en "kom-igång-runda" på fem kilometer. Det är ju så skönt att vara ute och jogga. Och efteråt... det blir ju en helt annan känsla i kroppen i flera dagar. Började med lite styrkeövningar då också. Det är ju sååå tråkigt, men med lite inspiration från Runner's World som kom i postlådan igår, så ska man nog kunna hålla igång :)

I måndags var det den 22:e. Alltså två månader kvar till Göteborgsvarvet. Usch, jag blir nervös bara jag tänker på det! Men, så kul det ska bli! Så nu gäller det bara att få ihop passen fram tills dess. Det börjar bra med Johans tjänsteresa till Abu Dahbi i sju dagar :P

1 comment:

micke said...

Gbg! Kul!! Jag har lyckats "lura" ihop sex stycken på jobbet att hänga med. Alla har väldigt olika träningsnivå, men vi gör det tillsammans & vi peppar varandra. Roligt att dela ett mål, lixom.

Vem vet, vi kanske ses i Gbg :-) Det är ju bara 20-30.000 som dräller runt i målområdet %-)