2010-03-04

Morgonjogg till jobbet

Jaha, då sitter jag nöjd här vid min dator, snart dags att ta tag i dagens uppgifter.
Steg upp i morse, vaknade till med lite blogginspiration, åt en halv avocado, lite yoghurt och drack ett glas vatten. Klädde på mig och sen bar det iväg. Efter 18 minuter ville kroppen hellre lägga sig ner och sova, efter ytterligare 12 minuter kändes det riktigt skönt. Totalt 45 minuter blev det. Eftersom jag bara har 4 km till jobbet fick jag springa en låång omväg för att få till mina minuter. Är grymt nöjd nu såhär efteråt, även fast det var bitvis riktigt segt, är ju inte direkt någon morgonmänniska :/
Får se om jag kanske springer hem i kväll också. Johan och jag har bytt liv idag. Han hämtar barnen klockan 14 och jag jobbar till 17.
Nu ska jag hämta min efterlängtade macka som jag har beställt till frukost :D

7 comments:

Micke said...

Grattis!! Det är oerhört segt för mej oxå under morgonlöpningen. Iaf en skaplig bit i början. Men så släpper det. & nu när man även får med lite dagsljus!

& efter duschen... då är man kung/drottning hela fm :-))

Kelly Steel said...

du är grym betzy!!!! men hur orkar du jobba efter en sån jogg? jag är impad!!!!

BETSY said...

Micke: Tack! Idag är jag verkligen drottning! Är så stolt :)

Kelly: Känner mig faktiskt piggareän vanligt ;)

Jennifer said...

You are so dedicated. I sleep as long as Hunter will let me in the morning. It would take a lot of motivation to get me out of bed to run before Timothy leaves for work. Good for you.

Sofie RW said...

Wiii! Älskar känslan när man känner sig som en kung efter när man sitter nysprungen, nyduschad med sin frukost. Bra jobbat!

Lisa said...

Men vilken bra idé att springa till jobbet (otänkkbart för min del dock). Men då har du ju klarat av träningen när du kommer hem! Du är beundransvärd!! Kram

BETSY said...

Tack för era glada tillrop! :D