2009-07-04

Mina barn

Nu går helgen mot sitt slut och jag har haft de skönaste dagarna på länge. Inte de roligaste, bästa eller trevligaste, men de skönaste. Jag har fått rå om bara mig själv, i fyra dagar och imorgon blir det den femte. Så slappt. Så lyxigt att komma hem från jobbet och få lata sig. Det kan man väl göra när familjen är hemma med, men inte på samma sätt. Nu har jag inte bara latat mig, men det är avslappnande att kunna vara så mycket mer effektiv i det man gör när man inte blir avbruten hela tiden. Min effektivitet har jag lagt på att storstäda hela huset. Det är så fint här hemma nu. Och nu längtar jag efter barnen, så att det gör ont i mig. Imorgon kommer de hem och stökar ner igen :)

Jag sa till Johan att jag ville ha ett MMS om dagen för att klara av abstinensen. Badkort har det förstås blivit i det här fina vädret. Abstinensen blir dock inte mindre...


1 comment:

Anonymous said...

Tänk då på mormor, som lever med ständig abstinens x 5 !!!!!