2009-07-01

Ännu svettigare :)

På min joggingtur idag slapp jag gassande högsommarsol, men däremot är det så kvavt ute att man knappt kan andas. Så man kan säga att det blev ännu svettigare idag :D
Idag stod det backintervaller på programmet. Åtta stycken närmare bestämt. Är riktigt nöjd med att jag fixade alla åtta, för jag är så rysligt dålig på att pressa mig själv. Men det är ju bra att ha något man kan bli bättre på :S
Först uppjogg i 15 minuter (skulle visst ha varit 24 min, men jag hade läst på för dåligt). Riktigt skön jogg, och kroppen kändes på humör. Några löpskolningar och så blev det åtta intervaller som gick ganska jämnt, på 72-75 sek. Det är ju rätt så tufft med backe, men det sägs ju att det är det som ger resultat...
Varvade ner med lugn jogg i 10 min. Var ute i totalt 1 timme - skönt!

3 comments:

Makena said...

Härligt att du är igång igen!:D Men nu får du gärna förklara för mig exakt vad löpskolning är? Har försökt läsa runt, men ännu inte fattat.

BETSY said...

Problemet är att jag inte fattar riktigt heller... Men jag tror att det är olika övningar som man gör en kortare intervallsträcka, typ höga knän. Den tror jag att jag har fattat, men sen finns det mångsteg och allt möjligt. Man kan säga att jag improviserar lite...

Makena said...

Okej, då behöver jag inte känna mig helt blåst då ;-)